sas

sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

Opinnäytetyönä selvitetty matkailuohjelmien vaikutusta

Matkailuohjelman koulutusohjelman opiskelija Kati Ala- Rasua on tehnyt päättötyönään tutkimuksen, jossa kartotettiin matkailuohjelmien vaikutusta reitti-, kohde- ja loman aktiviteettivalintoihin.
Mielenkiintoisin asia, joka tutkimuksessa havaittiin, oli se, että kiinnostus matkailuohjelmiin kohdetta kohtaan kasvoi vasta sitten, kun päätös matkasta oli jo tehty. Ohjelmat eivät niinkään vaikuttaneet kohteen varaamiseen.
Itse olen tehnyt juuri näin, että katson ja nauhoitan ohjelmia säännöllisesti ja, jos päätän matkasta, katson nauhalta, tai nauhoitan, mikäli löytyy juuri siitä kohteesta ohjelmaa. Ohjelmistahan saa vinkkejä kulkemiseen, nähtävyyksiin, ravintoloihin ja muuhun koettavaan.

Mitenkähän on sitten matkailulehdet/ artikkelit kohteista? Joku voisi tutki saman aiheen niistä, sillä itse olen varannut Santorinin matkan erään matkalehden artikkelin perusteella. Kuvat vain olivat niin ihania, että halusin nähdä kaiken sen livenä - siitäkin huolimatta, että artikkelissa kerrottiin kuinka kallis se paikka oli.

Lue tutkimuksesta enemmän:
Rantapallo.fi/matkailu/uutiset/tutkimus-nain-tv-ohjelmat-vaikuttavat-suomalaismatkailijoihin/

Koko tutkimus Theseus- tietokannassa:
theseus.fi/handle/10024/75272

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti